Aftonbladet rapporterar att Microsoft marknadsför sig olika i olika länder, och har censurerat bort en svart man på den polska versionen av sin hemsida (länk med bild här). Jag tror detta beteende är betydligt vanligare än vi tror. Jag påminns om Dove:s reklamkampanj i Sydostasien. Det var exakt samma fotoserie som den man kört i Sverige, men i Sydostasien visades bara vita personer på bilderna (åtminstone såg jag inga andra).
Artikel i norska Dagbladet
Bloggat: Esbati
Residents of Deir Abu Misha continue to protect their land
-
Since June 9, residents of Deir Abu Mishal maintained a continuous presence
on the village’s lands in order to prevent settlers from taking them over,
desp...
16 hours ago





No comments:
Post a Comment