Aftonbladet rapporterar att Microsoft marknadsför sig olika i olika länder, och har censurerat bort en svart man på den polska versionen av sin hemsida (länk med bild här). Jag tror detta beteende är betydligt vanligare än vi tror. Jag påminns om Dove:s reklamkampanj i Sydostasien. Det var exakt samma fotoserie som den man kört i Sverige, men i Sydostasien visades bara vita personer på bilderna (åtminstone såg jag inga andra).
Artikel i norska Dagbladet
Bloggat: Esbati
𝐑𝐞𝐯𝐢𝐞𝐰 𝐨𝐟 𝑆𝑡𝑜𝑢𝑡 𝑎𝑛𝑑 𝑇𝑒𝑛𝑑𝑒𝑟
-
by Nasir Khan Indian academic Badri Raina’s book 𝑆𝑡𝑜𝑢𝑡 𝑎𝑛𝑑
𝑇𝑒𝑛𝑑𝑒𝑟 shows the poetic side of an imaginative and versatile poet,
whose political...
1 day ago
No comments:
Post a Comment