Tuesday, February 24, 2009

"مارکسيستی که صدای غزه شد، دکتر ماتس گيلبرت است"

"هدف از نوشتن اين چند سطر نشان دادن گوشه کوچکی از کار و فعاليتهای سوسياليستی و بشر دوستانه خستگی ناپذير دکتر مادس(ماتس)گيلبرت است که اين روزها زبان حال مردم ستمديده فلسطين و چشم حقيقت بين ما در غزه شده است."


"مادس گيلبرت، در يک ابتکار و اقدام سانسور شکنانه با فرستادن پيامکی از راه تلفن دستی که همراه داشت، دنيا را در جريان نتيجه جنايتهای رژيم فاشيستی اسرائيل در آن سوی ديوار جنگ و سانسور قرار داد. اين گزارش کوتاه، اشک در چشم همه انسانهای شريف و عدالت خواه جاری کرد و همه را به ياری طلبيد و از انفعال بيرون آورد. مادس و اريک، تنها کانال و صدای فرياد و بيان واقعيات و وقايع تلخ در غزه هستند، که با دادن گزارشات دقيق و عينی هم هميديای امپرياليستی که به شدت از وجود آنها هراسان و نگرانند، تحت تاثير قرار داد هاند.

برای اولين بار در يک جنگ و کشتار عام انسانها ، گوش هی هر چند کوچک، اما گويا را از ثمر جنايتهای حکام سرماي هداری را از زبان يک شاهد مارکسيست دريافت کرديم. قدرت چهارم که همان ميديا ميباشد و تحت رهبری و کنترل سرمايه دارن و رژيمهايشان قرار دارد، هزار و يک تلاش را در جهت سانسور گزارشات گيلبرت و فوسه انجام داده است. اما وقتی آن پيام را از راه موبايل به مردم عادی و دوستانش ارسال کرد و در آن از وحشتناک بودن و وحشيانه بودن تهاجم اسرائيل سخن ميگفت ديگر ترديدی در عمق فجايح در غزه باقی نگذاشت و همه چيز از زير تيغ سانسورچيان در رفت.

" تشکر از حمايت وسيعتان...آنها دو ساعت پيش بازار تره باری را در مرکز شهره غزه بمباران کردند... 80 نفر زحمی و 20 نفر کشته بر جای گذاشته است... همه رابه اينجا ،بيمارستان "شيفا"(شفا) منتقل کرد هاند... مرگ، خون و آمپوتاسيون، قطع دست و پا، اطراف ما را فراگرفته است.. تعداد زيادی کودک، زنان حامله...من هرگز چيزی به اين وحشتناکی نديد هام. اکنون صدای تانکها را ميشنويم. اين را به ديگران بگو، اين خبر به بقيه برسان، تو هم فرياد بزن و ديگران را در جريان بگذار. هر کاری می توانی انجام بده. کاری بکنيد. بيشتر انجام بدهيد.." مادس گيلبرت، 3.1.09 ، ساعت: 13.50 غزه، فلسطين". اين پيامک، هوشداری به بشريت عدالت خواه و افشاء "بشريت" جنايت پيشه بود. گزارش و پيامکی که ديوار سانسور راست های افراطی نشسته در اريکه قدرت و ميديايشان را فرو ريخت و در فاصله نه چندان طولانی اين پيام کوتاه، اما تکان دهند هماتس انسان دوست و ضدسرمايه و دشمن جنگ، همه نروژ و... اروپا و... دنيا را درنورديد."


منابع: سایت کومهله

No comments:

Post a Comment