Se detta SVT-inslag.
Därefter, se detta
Kontentan, om det inte varit uppenbart sedan tidigare, är att vi måste en gång för alla göra upp med myten om att "moderata arabländer" (t.ex. Mubaraks Egypten, Ben Alis Tunisien, Marocko, Bahrain, Jordanien) skulle vara mer demokratiska eller "på väg mot demokrati". Dessa regimer har i decennier förtryckt, torterat och mördat, samtidigt som Västvärlden applåderat och hungrigt sugit åt sig diktaturernas olja. Det är nog nu, yezzi fock.
Residents of Deir Abu Misha continue to protect their land
-
Since June 9, residents of Deir Abu Mishal maintained a continuous presence
on the village’s lands in order to prevent settlers from taking them over,
desp...
8 hours ago
No comments:
Post a Comment